عنوان مقاله: طراحي مدل شايستگي مديريت رسانه اي
نویسندگان: اميرخاني زيبا*, فرهنگي علي اكبر, مظفري افسانه
عنوان نشریه: مطالعات رسانه ای – پاییز ۹۴
چکیده :
در اين پژوهش محقق تلاش مي کند مدل شايستگي مدير رسانه را ارائه کند و با استفاده از مدل شايستگي، قصد دارد شايستگي هاي کليدي مدير رسانه را با بهره گيري از مدل شايستگي شناسايي کند. براي تعيين شايستگي هاي مدير رسانه از رويکرد مراجعه به متخصصان و خبرگان استفاده شده است. متناسب با رويکرد، روش استفاده شده در مقاله گراندد تئوري است. پژوهشگر با استفاده از روشي کيفي که داده بنيان است، بدون پيش فرض، مدل را از دل داده هاي ميداني ارائه مي کند. جهت تجزيه و تحليل داده هاي مصاحبه از کدگذاري سه مرحله اي استرواس و کربين استفاده شده که شامل کدگذاري باز، محوري و گزينشي است. محقق پس از کدگذاري پاياني و پالايش نظري داده هاي مصاحبه نيمه ساختاريافته با مديران رسانه و برخي از اساتيد دانشگاه در حوزه مديريت رسانه و ارتباطات که از طريق نمونه گيري گلوله برفي جمع آوري شده اند و رسيدن به اجماع نظري مدل خود را ارائه داده است که شامل سه دستة شايستگي ذهني، شايستگي شناخت رسانه، شايستگي دانشي و مديريتي است که هرکدام از اين شايستگي هاي داراي زيرمقوله هايي هستند که حول اين شايستگي هاي محوري گرد آمده اند.