ارايه مدل مديريت محتواي رسانه هاي آموزشي ديجيتال فارسي زبان

عنوان مقاله : ارايه مدل مديريت محتواي رسانه هاي آموزشي ديجيتال فارسي زبان

نویسندگان: استخريان حقيقي اميررضا*, فرهنگي علي اكبر, اسكروچي رقيه, اسكروچي غلامرضا

عنوان نشریه: رهيافتي نو در مديريت آموزشي – تابستان ۱۳۹۵


چکیده :

يک رسانه با ايفاي نقش آموزش محور مي تواند در بهبود و روان سازي راهبردهاي مديريت آموزشي يک کشور نقشي ويژه را ايفا کند. پيدايش فناوري هاي نوظهور ارتباطات و اطلاعات و گره خوردن آن با صنعت رسانه منجر به شکل گيري رسانه هاي آموزشي ديجيتال به عنوان ابزار هاي نوين در نظام آموزشي کشور شد. از اين رو، چگونگي تدوين و ارايه محتوي آموزشي و هم چنين، پيش بيني مقدار اثرگذاري محتواي ديجيتالي بر مخاطب به عنوان يک چالش مطرح مي باشد به گونه اي که مديريت بهينه محتوي رسانه آموزشي تحت وب مي تواند منجر به بهينه شدن فرآيند مديريت آموزش شود که هدف اين پژوهش تحقق اين امر است. طرح پژوهش از نوع همبستگي مي باشد. نمونه آماري پژوهش شامل دو گروه ۳۰ نفره از خبرگان و کاربران است که ۲۳۹ محتوي ديجيتال آموزشي را بررسي کرده اند. جهت گرد آوري داده ها از يک پرسش نامه ۲۵ پرسشي محقق ساخته استفاده شد. اعتبار و پايايي پرسش نامه از قابليت لازم برخوردار بوده است. نتايج پژوهش که به کمک نرم افزار SPSS مورد تحليل قرار گرفت، نشان مي دهد همبستگي معناداري بين خروجي مدل و نظرخبرگان در شدت احساسات و تمايل مخاطبان به يادگيري وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =