عنوان مقاله : شناخت نگرش دانشجويان مديريت رسانه نسبت به انعکاس ورزش بانوان در رسانه ملي
نویسندگان: قره محمدعلي*, آنت زينب
عنوان نشریه: پژوهش هاي فيزيولوژي و مديريت در ورزش – بهار ۱۳۹۶
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی نگرش دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه پیام نور البرز نسبت به انعکاس ورزش بانوان در رسانه ملی و همچنین پاسخ به این سؤال است که آیا تفاوتی در نگرش به انعکاس ورزش بانوان در رسانه ملی بین دو گروه دختر و پسر وجود دارد؟ این تحقیق برحسب دستاورد یا نتیجه تحقیق، از نوع کاربردی و بر حسب اهداف تحقیق، از نوع توصیفی و از جنبه روش گردآوری
داده ها، میدانی می باشد.در همین راستا، درتحقیق حاضر با توجه به کوچک بودن جامعة آماری که شامل دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه میباشند ،کل جامعة آماری به عنوان نمونه (۱۲۰) انتخاب شد و در نهایت ۹۵ پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت. ابزار اندازهگیری تحقیق پرسشنامه فرهادیان (۱۳۹۰) با پایایی ۸۵۱/۰بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آمارتوصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون t تک متغیره ، آزمونt مستقل و آزمون فریدمن در نرم افزار spss و با سطح معناداری ۰۵/۰ استفاده شد.
یافته های تحقیق نشان داد که رسانه ملی در انعکاس ورزش بانوان و مطابقت آن با راهبردهای ورزش بانوان ناموفق بوده است و تنها در مورد ورزش دانشجویی و قهرمانی نظرها تا حدودی بهتر و مثبت تر از سایر موارد بدست آمده است. همچنین از نظر جنسیت بین
مؤلفه های ورزش آقایان و ورزش قهرمانی تفاوت وجود داشته است. به این صورت که پسران وضعیت انعکاس ورزش قهرمانی بانوان را مطلوب تر از دختران دانسته اند و در مقابل دختران در مورد برتری انعکاس ورزش آقایان در رسانه نظرات افراطی تری را ارائه داده اند. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می شود که اصحاب رسانه و مسئولین امر ورزش و تربیت بدنی، ضعف ها و کاستی های موجود را شناسایی کنند و هر چه بیشتر از قبل سعی در رفع آن ها برآیند.