عنوان مقاله: نقش رسانه ها در افزايش مشارکت مردمي در مديريت شهري (مطالعه موردي: منطقه ۴ شهر تهران)
نویسندگان: مجتبي زاده خانقاهي حسين, رحمتي مجتبي, گودرزي لطيفه
عنوان نشریه: مطالعات رسانه اي – بهار و تابستان ۱۳۹۶
چکیده :
مشارکت انسان ها در تعيين سرنوشت جامعه خويش و تصميم گيري براي اموري که به زندگي آنان مربوط مي شود همواره از نگاه کارشناسان و مسوولان شهري مورد توجه و امري پسنديده بوده است و اکنون نيز در کشورهاي پيشرفته و در حال توسعه ضرورت مشارکت فعال و وفاق اجتماعي موثر افراد جامعه، مورد تاکيد مديران شهري است اما براي نيل به اين هدف يکي از ابزارهاي تحقق مشارکت شهروندان در عرصه مديريت شهري، آگاهي بخشي، بستر سازي و فرهنگ سازي و بالطبع آن آموزش جامعه است از اين رو دست يابي به مشارکت توسط رسانه به دليل دخالت دادن مردم در فرايند تصميم گيري و مجهز کردن مردم به دانش و مهارت مورد نياز در اين بحث مد نظر است. هدف اصلي اين پژوهش بررسي و کشف ميزان تاثير رسانه در افکار عمومي به منظور استفاده آن در مديريت شهري است که اهداف فرعي از جمله بررسي ميزان اهميت تاثير پذيري رسانه ميان مردم و مديريت افکار عمومي و راههاي شناسايي ظرفيت هاي مديريت شهري را براي جلب مشارکت شهروندان در امور شهري را دنبال مي کند.